YES, ik ben TopPartner van bol.com!

YES, ik ben TopPartner van bol.com!

TopPartner bol.com boven

Sinds kort kan je naast reguliere partner ook TopPartner van bol.com worden. En dit is me gelukt! Er zijn nogal wat vereisten waaraan je moet voldoen, maar dat is natuurlijk geheel terecht.

De beloningen van het systeem zijn namelijk ook niet mis.

Op het moment van schrijven is het toppartner programma nog een pilot. Dit houdt in dat bol er ieder moment mee kan stoppen. De pilot loopt tot eind oktober 2021.

Ben jij benieuwd wat ik er voor heb moeten doen om toppartner van bol te worden?

Lees dan snel verder!

Wat is het verschil tussen een TopPartner en een reguliere partner?

Omdat het een pilot is moest je worden uitgekozen om kans te maken om TopPartner te worden. Het geluk was aan mijn zijde!

Na de pilot (als bol er mee besluit door te gaan) kan echter iedere verkoper op bol.com ook een TopPartner worden.

Het verschil zit hem in de prestaties.

Als beginner kan je ook al TopPartner worden, het gaat er gewoon om dat je goed presteert.

Maar wat zijn nu die goede prestaties die van jou worden verlangt?

De vereisten om bol.com Toppartner te worden

Laten we beginnen met de meest logische vereiste.

1. 15 artikelen verkopen per maand

Het lijkt me logisch dat je als TopPartner artikelen moet verkopen, anders kan je natuurlijk niet beoordeeld worden.

Ik vind 15 persoonlijk zelfs aan de lage kant, maar dat betekent wel dat je meer kans maakt om daadwerkelijk TopPartner te worden, niks te klagen dus.

2. 95% van je klantvragen binnen 24 uur behandelen

De klant is koning.

Dat heb je vast vaker gehoord.

Bij bol.com staat de klant ook echt centraal en is het dus wel zo netjes om binnen een dag te reageren op een vraag.

Deze maand was dat mij in 100% van de gevallen gelukt!

3. Lever je bestellingen op tijd

Je moet minsten 96,5% van je bestellingen op tijd hebben geleverd.

Niet op tijd leveren is ook echt een dooddoener. Hier worden je klanten écht niet vrolijk van.

Bedenk maar eens hoe frustrerend jij het vindt als een pakketje te laat aankomt.

Gelukkig lukte het mij om alles op tijd te leveren!

4. Zorg voor weinig annuleringen

Als er al maar 1% van je bestellingen wordt geannuleerd ben je de pineut.

Dit vind ik persoonlijk nogal een strenge regel.

Er zijn klanten die iets bestellen en een paar minuten later zich bedenken. Dit kan talloze redenen hebben, waarom worden de partners hiervoor gestraft?

Maar goed, ik had geen annuleringen en bleef dus op de veilige 0%.

5. Houd je retouren onder jouw dynamische norm

Deze dynamische norm kan per verkoper verschillen. Sommige producten hebben namelijk gemiddeld een hoger retourpercentage dan andere producten.

Mijn dynamische norm lag deze maand op 4,32%. Helaas heb ik wel retouren gehad, maar bleef ik met een percentage van 2,44% onder de dynamische norm.

Sowieso zijn retouren gevaarlijk voor je winstmarge, probeer het dus te voorkomen!

6. Houd het aantal klantvragen ook onder jouw dynamische norm

Ook klantvragen kunnen verschillen in frequentie.

Sommige producten behoeven nou eenmaal meer uitleg dan anderen.

Mijn dynamische norm lag op 3,42%.

Ik kreeg precies 0 klantvragen en bleef daarmee veilig onder de dynamische norm.

7. Behaal een gemiddelde beoordeling van minimaal 8,8

Beoordelingen of reviews van klanten zijn heel belangrijk op bol.com. Zorg dat je in de afgelopen 3 maanden een gemiddelde beoordeling van minimaal 8,8 behaalt om TopPartner te worden.

Mocht je in de afgelopen maand niet beoordeeld zijn, dan kijken ze namelijk naar het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden. Anders gaat het gewoon om je beoordelingen in de betreffende maand.

Ik mag van geluk spreken met een gemiddelde van een 10! Ontzettend blij mee.

De te winnen prijzen

Goed, dat waren alle 7 vereisten om TopPartner van bol.com te worden. Nu is het tijd voor de prijzen.

Wat kan je winnen als TopPartner?

De 3 prijzen als TopPartner van bol.com

De eerste prijs zal niet voor iedereen van pas komen, maar voor sommige verkopers is dit juist heel welkom.

Als je ondermaats presteert ontvang je namelijk een zogenaamde ‘strike’ van bol.com. Als jij 7 strikes hebt dien je jouw verkoopaccount te sluiten.

De eerste prijs is dat een van jouw eventuele strikes wordt weggehaald. Door goed te presteren kan je jouw slechte prestaties dus teniet doen.

De tweede prijs is dat je recht hebt op een gratis adviesuur met de Partnerservice van bol. Dit lijkt me zeer interessant, een ander paar ogen die naar jouw webshop kijkt zal je vast van nieuwe tips kunnen voorzien.

De derde prijs is helemaal geweldig. Je krijgt als TopPartner een tegoed van €50 aan Sponsored Products. Zo kan je jouw producten gratis adverteren!

Gratis adverteren betekent meer bezoekers, meer klanten, en dus meer omzet.

Wat mij betreft zijn dit 3 hartstikke bruikbare prijzen en verdient bol de credits voor deze pilot.

TopPartner bol prijzen

De bonusprijs

Er is nog 1 bonusprijs te winnen. Dit is vooral handig als je snel wilt opschalen en grote omzetten draait.

Bol is nu aan het testen met 2 keer laten uitbetalen per maand.

Dit betekent dat je 2 keer per maand geld in het laatje ontvangt.

Zo kan je sneller nieuwe producten kopen, en dus sneller groeien.

Goed, dit waren dan echt alle prijzen die je kan winnen als TopPartner.

Ik ben blij dat het me is gelukt, en wellicht is het jou ook al gelukt. Laat je het me dan hieronder weten?

Mocht je willen beginnen als verkoper dan kan dat ook. Met hulp van het e-boek De Perfecte Bol verkoper ben jij binnen no-time verkoper op bol.com!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *