Naamsbekendheid creëren!

Naamsbekendheid creëren!

Naamsbekendheid creëren linksboven

Als jij succesvol wilt worden is het van belang dat je naamsbekendheid gaat creëren.

Oke, je kunt nu eigenlijk al stoppen met lezen, dit is namelijk de take-home message van dit artikel.

Naja, grapje. Als je wilt weten waarom dit zo belangrijk is zou ik vooral even door lezen.

Daarnaast zal ik jou 11 tips geven om jouw naamsbekendheid te vergroten.

Ik realiseerde me een paar dagen geleden namelijk dat ik er ook was ‘ingetrapt’.

Ik had een product puur en alleen gekocht vanwege de naamsbekendheid!

Mocht je willen waarom naamsbekendheid dus zo belangrijk is:

Lees gauw verder.

Moment van realisatie

Ik zal even uitleggen hoe ik werd geïnspireerd voor dit artikel.

Op het moment van schrijven zitten we nog midden in het ‘Corona-tijdperk’.

Wees niet bang, dit wordt geen ‘Corona-artikel’.

Ik vertel deze achtergrondinformatie alleen even om de context uit te leggen.

Dus, omdat we allemaal thuis zitten, en velen van ons zich schijnen te vervelen, ontstaan er verschillende challenges.

Een van die challenges is om je vrienden te nomineren om een alcoholisch drankje te drinken, maar dan wel in een teug opdrinken.

Ik werd dus ook genomineerd.

In eerste instantie had ik er eerlijk gezegd niet zo veel zin in, maar toen zag ik de twee mini likeurflesjes in mijn kamer staan.

Deze mini flesjes staan er al een jaar of drie denk ik, dus dit was een mooi moment om ze eindelijk op te drinken.

Come to the point

Ja, ik zal tot mijn punt komen.

Ik besloot dus die flesjes op te drinken, want ik vroeg me af waarom ik die flesjes eigenlijk had gekocht.

Toen realiseerde ik het me ineens, het waren flesjes van voetbalclub Dortmund.

Naamsbekendheid creëren flesjes
Dortmund drankjes

Ik bedoel, ik zag natuurlijk wel dat het flesjes met het Dortmund logo waren.

Maar, ik realiseerde dat puur dat logo de reden was dat ik de flesjes kocht.

Iedereen kan namelijk een simpel likeurtje verkopen, want ja dat was het.

Als er een voor mij totaal onbekend logo op had gestaan, of als er helemaal geen logo op had gestaan had ik het nooit gekocht!

Dus wat is de conclusie?

De conclusie is dat naamsbekendheid ervoor gaat zorgen dat jij sales gaat maken.

Als jij er voor weet te zorgen dat mensen jouw logo of naam gaan herkennen gaat dit jou ontzettend veel helpen.

Als je een echt bekend merk wordt kan je dus zelfs als voetbalclub een simpel likeurtje verkopen.

Moet je eens nagaan wat jij allemaal kan bereiken als je vandaag begint met jouw naamsbekendheid te creëren en vergroten…

Hoe creëer je naamsbekendheid?

Ik adviseer je dus om je te gaan richten op je naamsbekendheid.

Maar hoe creëer je de naamsbekendheid?

Sowieso creëer je direct naamsbekendheid als je een onderneming op start, maar alleen opstarten schiet net echt op natuurlijk.

Een voorbeeld waarbij het ook ontzettend belangrijk is om naamsbekendheid te krijgen is als je net als ik producten verkoopt op Bol.com. Wat dan extra helpt is om jouw producten te private labelen.

Maar om je nu echt even op weg te helpen geef ik jou mijn top 11 tips om je naamsbekendheid te vergroten.

1. Win actie

Een win actie is een hele effectieve manier om jouw naam bekender te maken.

Zorg ervoor dat mensen de prijs graag willen winnen.

Zo zullen de mensen het over jouw win actie of prijsvraag gaan hebben, waardoor meer naamsbekendheid creëren vanzelf gaat!

Naamsbekendheid creëren prijs

Handig is om de win actie via social media te laten voorlopen zodat de actie ook online kan worden gedeeld.

2. Je eigen visitekaartje

Een eigen visitekaartje is eigenlijk een niet te missen onderdeel van jouw onderneming, zeker als je een bepaalde dienst verleent.

Veel mensen willen niet direct beslissen en daarom is het visitekaartje bij uitstek geschikt om altijd op zak te hebben.

Geef het mee als iemand geïnteresseerd klinkt, wie weet gaat hij of zij toch even naar jouw website kijken.

3. Social media

Ik benoemde het net al even kort bij de win actie, maar social media is tegenwoordig sowieso iets wat je niet meer mag en kan overslaan.

Op social media kan je juist jouw doelgroep vinden, tenzij jouw doelgroep 80+ is natuurlijk… Al zal het niet lang meer duren of zij ook meer en meer verstand krijgen van social media denk ik.

4. Bezoek netwerk evenementen

Dit ligt heel erg aan wat voor bedrijf jij hebt, of waarvoor jij je naam wilt vergroten.

Maar toch, er zijn ontelbare evenementen voor specifieke beroepen of branches.

Je weet nooit wie je tegenkomt, maar wie weet vindt jij wel jouw ideale zakelijke partner of klant.

5. Je eigen website

Misschien is deze overduidelijk voor jou, maar toch blijkt het dat veel ondernemers geen eigen website hebben.

Of ze hebben er niks aan gedaan.

Een website is toch wel echt een plek waarop je gevonden wilt worden.

Een eigen website kan soms net even wat meer vertrouwen en informatie geven aan jouw klanten.

6. Start jouw podcast

Als jij een expert bent op jouw gebied, dan is podcasten een ideaal platform om jouw kennis te delen.

Naamsbekendheid creeren podcast

Je kunt gratis beginnen op bijvoorbeeld Soundcloud.

Inmiddels heb ik zelf ook een podcast! Mijn podcast is De SuccesCreatie Podcast, bijna overal te beluisteren.

7. Maak een e-book

Nogmaals, als je veel ergens van af weet kan je dit op gaan schrijven.

Maak er je eigen e-book van en deel deze gratis uit. Virtueel dan 😉

8. E-mail marketing

Wat slim is, om als je dan je eigen e-book gratis gaat weggeven, is om er alleen een e-mailadres voor in de ruil te krijgen.

Deze e-mail kun je dan toevoegen aan je mailinglijst.

Hier kan je bijvoorbeeld een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief naar sturen om onder de aandacht van je klanten te blijven.

9. Maak (online) advertenties

Mocht je wat geld ter beschikking hebben is het maken van advertenties ook enorm geschikt om jouw naam bekender te maken.

Op Facebook en Instagram, maar ook Google, kun je heel gericht adverteren.

Kies jouw doelgroep en let the fun begin!

10. Affiliate marketing

Mocht je een goed product of goede dienst aanbieden, ga dan eens nadenken over affiliate marketing.

Dit houdt in dat je een deel van jouw winst per verkoop afstaat aan een derde persoon of partij.

Deze persoon of partij helpt jouw dan verder gratis jouw dienst of product te promoten.

11. Mond-op-mond reclame

Last but not least: gebruik mond-op-mond reclame.

Het klinkt misschien te simpel, maar blijf vooral praten over jouw producten en diensten als je echt bekender wilt worden.

Side-note: Nooit teveel over jezelf praten. Maar praat er zeker over met mensen in je omgeving die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Mogelijk vertellen zij het dan weer aan een ander, eigenlijk de 100% gratis versie van affiliate marketing.

Dus: naamsbekendheid creëren

Je bent nu bekend met mijn 11 tips, én je bent net als ik weer een beetje wakker geschud.

Toen ik dat Dortmund flesje opdronk kwam ik ineens tot de realisatie hoe belangrijk naamsbekendheid creëren is.

Ik hoop dat jij het nu ook echt realiseert en actie neemt.

Want je weet het, alleen maar lezen helpt niet.

Je daden zijn veel belangrijker.

Naamsbekendheid creëren succes

Mocht je tijd hebben, laat even weten welke tip jij het beste vindt!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.